ကခ်င္အဆိုေတာ္ အဘားဒီးနဲ႔ Make in Kachin ေတးစီးရီး

ah-ba-di

Made in Kachin ေတးစီးရီး Single Album ထုတ္လုပ္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေနသူ ကခ်င္အဆိုေတာ္ အဘားဒီးႏွင့္ ခဏတာ ေတြ႔ဆံုခ်ိန္ သူ၏ အႏုပညာ ဂီတ ေရစီးေၾကာင္းကို KNG ကခ်င္သတင္းဌာနမွ အိန္ေရာ္ ေမးျမန္းခ်က္မ်ားကို ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္သည္။

အဘားဒီး ဂီတ နယ္ပယ္ထဲ စၿပီး ဝင္ေရာက္လာ…. ။ အဘားဒီးဆိုတဲ့ နာမည္ကို ဘယ္လိုေပးျဖစ္တာ။
ကၽြန္ေတာ္က ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ စီးရီး စလုပ္ျဖစ္တယ္။ အေဆာင္ေန သူငယ္ခ်င္းက အႏုပညာမွာ အရမ္း Crazy ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း Crazy ျဖစ္ေနေတာ့ အေခြထုတ္မယ္ကြာဆိုတာနဲ႔ ထုတ္ျဖစ္တာ။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္တုိင္ပင္ၿပီး လုပ္ျဖစ္သြားတာ။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ကတည္းက အႏုပညာလိုင္းထဲကို စဝင္ျဖစ္တာ။

အဘားဒီးဆိုတဲ့ နာမည္ကေတာ့ အိမ္က ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ ေခၚတဲ့နာမည္ေပ့ါ။ တစ္ရပ္ကြက္လံုး၊ တစ္မိသားစုလံုးက အဲ့လို ေခၚေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲ့နာမည္ႀကိဳက္ေတာ့ အဘားဒီးလို႔ပဲ စၿပီး ေပးျဖစ္ခဲ့တာပါ။

အခု အႏုပညာမွာ လႈပ္ရွားေနတဲ့
ကၽြန္ေတာ္က သီခ်င္းေရးတယ္။ သီခ်င္းဆိုတယ္။ အဓိကေတာ့ သီခ်င္းဆိုတာေပ့ါ။ ကိုယ္ႏိုင္သေလာက္၊ တတ္သေလာက္ သီခ်င္းေတြေရးေပးတယ္။ ခုေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ သီးခ်င္းတစ္ခ်ိဳ႕ကို VCD ရိုက္ေပးေနတယ္။ ရိုက္ကူးေရးဘက္မွာလည္း Professional ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အေပ်ာ္တမ္း၊ အကူအညီေတာင္းလာလို႔ရိွရင္ ကိုယ္နဲ႔လည္း အေၾကာင္းသက္ဆိုင္တယ္။ ဆႏၵတိုက္ဆိုင္ရင္ လုပ္ေပးလုိက္တာေပ့ါ။

ဘယ္လိုမ်ိဳး သီခ်င္းေတြကို ေရးျဖစ္တာလဲ။ သီခ်င္းေတြက နည္းနည္းထူးဆန္းေနတယ္ေနာ။ လူမ်ိဳးေရးအစြဲ သီခ်င္းေတြမ်ားေနလားလို႔။
အခ်စ္သီခ်င္းေတြ ပိုေရးျဖစ္ပါတယ္။ God Song သီခ်င္းေတြလည္း ေရးျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ သီခ်င္းေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပရိသတ္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အရာေတြကို၊ ျမင္တာေတြ၊ လူငယ္ေတြ ဘာျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို ျမင္တာေလးေတြ ေရးထားတာပါ။

စီးရီး ဘယ္ႏွစ္ ေခြ ထြက္ၿပီလဲ..။
၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ သီခ်င္းေခြတစ္ေခြ လုပ္တယ္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ တစ္ေခြ၊ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ တစ္ေခြ။

ေနာက္ထပ္ ဂီတနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာေတြ ဆက္လုပ္ဖို႔ရိွလဲ။
ခုကၽြန္ေတာ္ VCD ရိုက္ေနတယ္။ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္ Single Album စလုပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။ ခု ရိႈးေတြလည္း ဆိုျဖစ္ေနတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ Single Album က ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေရးထားတဲ့ သီခ်င္းေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ေဖာကိုင္၊ မရမ္ေနာနီ၊ ေဝါခရုန္း၊ ေတြ ေရးတဲ့ သီခ်င္းေတြပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ႏွစ္ေလာက္မွ ထြက္ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေလာေလာဆယ္ ေရြးထားတာရိွတယ္။ အတည္ျဖစ္မျဖစ္ေတာ့ မသိဘူး။

Made In KACHIN လို႔ ေရြးထားတယ္။ အဲ့ အေၾကာင္းအေရာကို ခ်ျပခ်င္တာေပ့ါ။

ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရတာေပ့ါ။ ဘာပဲ သံုးသံုး Made in Myanmar ဆိုတာေတာင္ သိပ္မရိွဘူး။ အကုန္လံုးက made in China အျခားအျခား ေတြပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ကိုယ္ ခံစားရတယ္။ ကိုယ့္ဆီက ဘာမွ Product ဘာမွ မရိွဘူးေလ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အားငယ္လာတယ္။ သံုးလည္း သံုးခ်င္လာတယ္။ အျမတ္တႏိုး သံုးခ်င္တယ္။ သိမ္းထားခ်င္တယ္။ Made in Kachin ဆိုၿပီးမွ တစ္ခုုခုေပ့ါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္။ ကိုယ္က ဝမ္းနည္းလာတယ္။ ဘာလိုေနလို႔လဲ။ ပညာမတတ္လုိ႔လား။ အဲ့တာေၾကာင့္ Made in Kachin လို႔ နာမည္ေရြးထားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကခ်င္ေတြ မၾကာခင္၊ တစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ Made in Kachin လုပ္ႏိုင္လာလိမ့္မယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ။ ငါတို႔ စီးေနတဲ့ ကားေတြ၊ တုိက္ခန္းေတြ၊ ဆုိင္ကယ္ေတြ၊ Generator ငါတုိ႔ အသံုးျပဳ ေနတဲ့ အရာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကခ်င္ေတြ လုပ္ႏိုင္လာလိမ့္မယ္ဆိုတာနဲ႔ ဒီေခါင္းစဥ္ကို ေရြးထားမိတာပါ။

အဘားဒီးလို႔ နာမည္ၾကားတာနဲ႔ ပရိသတ္ေတြက ဘယ္သီခ်င္းေတြကို တြဲျမင္ၾကလဲ။
ကၽြန္ေတာ္က တစ္ေခြနဲ႔ တစ္ေခြမတူဘူး။ ပထမေခြမွာက Ngai N Tsawm ၊ ေနာက္ ဒုတိယ ေခြမွာေတာ့ Aw Le Le နဲ႔ Na Majaw Yawng ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေတြနဲ႔ တြဲျမင္ၾကတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြက ကၽြန္ေတာ္လာရင္ Aw Le Le လုိ႔ ေခၚၾကတယ္။ ေနာက္ၾကတာေပ့ါ။ တတိယအေခြထြက္ေတာ့ Naw Hpu သီခ်င္းနဲ႔ တြဲ သိၾကတယ္။

ပရိသတ္ေတြဆီ ထိထိမိမိ ေရာက္သြားတဲ့ သီခ်င္းရိွတာေလးေတြ ေျပာျပေပးပါ။
ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ လူငယ္ေတြက တစ္မ်ိဳး ၊ လူႀကီးေတြက တစ္မ်ိဳးေပ့ါ။ ပိုၿပီး ထိမိတာက လူငယ္ေတြက အမ်ားအားျဖစ္ Majan (စစ္ပြဲ) ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို ပိုႀကိဳက္ၾကတယ္။ သူတို႔စိတ္ထဲမွာ တစ္ခုုခု ေၾကာက္စိတ္ ဝင္ေနၾကတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အဲ့သီခ်င္းထဲမွာ မူးယစ္ေဆးဝါးနဲ႔ က်ဆံုးေနတဲ့အေၾကာင္းပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ရိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာလည္း သခိ်ဳၤင္း မွာ ရိုက္ထားတာကိုး။ နံပါတ္ ဖိုးထိုးတာတို႔၊ ေရာင္းတာတို႔ ျပထားတယ္။

Nye a Mying Labang Awng Di ဆိုတဲ့ သီခ်င္းထဲမွာ အဘားဒီးက မ်က္လံုးေတြ အေရာင္ဆိုးတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဖက္ရွင္ကလည္း တစ္မ်ိဳးထူးဆန္းေနတယ္။ အဲ့တာ ဘယ္လို အိုင္ဒီယာမ်ိဳးနဲ႔ ဖန္တီးထားတာလဲ။
အဲ့တာကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားတာေပ့ါ။ ကၽြန္ေတာ္ အဲ့အေၾကာင္း အရမ္းေျပာခ်င္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြၾကည့္ရင္ မသိရင္ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္ေပ့ါေနာ။ ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္ကေတာ့ ဒီေန႔ လူငယ္ေတြ ဘယ္လိုပဲေနေန မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရိွတယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံနဲ႔ ရိုက္ထားတယ္။ ခု တစ္ခ်ိဳ႕ လူႀကီးေတြက ဆကပ္တို ဝတ္ရင္ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္လုပ္စားတယ္အဲ့လိုပဲျမင္ၾကတယ္။ ေယာက္က်ားေတြဆိုလဲ ဆံပင္ရွည္တာတို႔၊ နားကပ္၊ နားကြင္း တပ္တာ၊ တက္တူးထိုးတာ ဘာတို႔ ဆိုရင္ လူမိုက္လို႔ထင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲ့လုိမဟုတ္ဘူး။ လူငယ္ေတြ ဘယ္လိုျပင္ျပင္၊ ဘယ္လိုေနေန မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဆိုတာ လူတိုင္းမွာရိွတယ္ဆိုတာကို ရိုက္ျဖစ္သြားတာ။

လူတစ္ေယာက္မွာ ဖက္ရွင္က ဘယ္ေလာက္အေရးႀကီးတယ္လို႔ ထင္လဲ။
ဖက္ရွင္က ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္တယ္။ ဒါမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတုိင္းအတာအရဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ခံစားရတာေတာ့ အႀကီးႀကီးလုပ္ေနရင္ ေလွ်ာက္လုပ္ေနသလို ခံစားရတယ္။ ဒါမို႔ ကၽြန္ေတာ္ ရိုးရိုးေလးပဲ.. ရိုးရိုးေလးဆိုေပမယ့္ ပရိသာတ္ကို မေလးမစား စုတ္ပ်က္သပ္ေတာ့ မလုပ္ပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သီခ်င္းဆိုေတာ့မယ္ဆိုရင္ အသစ္ တစ္စံုေတာ့ ဝယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇိုင္နာ ငွားဖို႔လည္း ပိုက္ဆံမရိွဘူး (ရယ္လွ်က္)။ ဖက္ရွင္က အေရးႀကီးတယ္။ ကိုယ္မလုပ္ႏိုုင္ေသးတာေပ့ါ။

ခုဂီတနဲ႔ ေခတ္ေႏွာင္းဂီတာ ကြာဟမႈက။
အရင္တုန္းကနဲ႔စာရင္ အရင္က Instrument  ႏွင့္ ခု Instrument ေတြက အရမ္းကြာတယ္။ အဲ့တုန္းက Studio နဲ႔ ခု Studio ေတြက သီးျခားဆီျဖစ္သြားတယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ ရိွတာေလးေတြနဲ႔ လုပ္ၾကတယ္။ ခုဆို အင္တာနက္က ကိရိယာေတြ ဝယ္လုိ႔ရတယ္။ ဂီတာေတြလည္း ဘယ္ဟာႀကိဳက္လဲ တကယ့္အေကာင္းေတြ ကိုင္ႏိုင္လာတယ္။ ကြာဟ မႈေတြက အရမ္းမ်ားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ စလုပ္တဲ့ Handphone ေတြ နဲ႔ ခု Handphone ေတြ အရမ္းကြာသြားၿပီ။ Microphone ေတြလည္း ခုေတာ့ ဘယ္ကာလာ ႀကိဳက္လဲေပ့ါ။

ၿပီးေတာ့ သီခ်င္းစာသားေတြလည္း ေျပာင္းသြားၿပီ။ အရင္တုန္းက အဘိုး၊ အေဖ ေခာတ္တုန္းက သီခ်င္းကို တည့္ဆိုၾကတယ္။ ခုေတာ့ နည္းနည္း ကဗ်ာဆန္ဆန္ စာသားေလးေတြ သံုးလာတယ္။

ေခတ္သစ္လႊာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အျမင္။
ေခတ္သစ္အလႊာက ေကာင္းပါတယ္။ လူငယ္ေတြရဲ႕ ခံစားၾကက သူတို႔ေတြပဲ ပိုခံစားရတယ္။ လူႀကီးေတြလည္း အရင္တုန္းက ေခတ္ဦး၊ ေခတ္ေႏွာင္း ျမန္မာသံေတြက သူတို႔လုပ္တဲ့ သူေတြ ပိုၿပီးေတာ့ Feeling ရိွတယ္။ ကိုယ္တုိင္ ခံစားတယ္။ ကုိယ္ကိုတိုင္ နားလည္တယ္.. ဆိုေတာ့ အဲ့လို အလႊာ လုပ္ေပးထားတာ ပိုေကာင္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေခတ္သစ္အလႊာကို ႀကိဳက္တယ္။

ခိုးကူးေခြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ..။    
ကိုေဒါင္လြဏ္း ခိုးကူးေခြ ထုတ္တဲ့လူကို လိုက္ဖမ္းတာ ေကာင္းပါတယ္။ လုပ္ႏိုင္တဲ့လူေတြ လုပ္တာေကာင္းတယ္။ ကိုယ္ေတြက မလုပ္ရဲဘူး။ ကိုယ္ေတြ ဆီမွာ လုိအပ္တာ အမ်ားႀကီးလိုတယ္။ ခု ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကခ်င္ေခြေတြကို ဘယ္မွာ ဆင္ဆာ တင္ရမွန္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တင္ခ်င္တယ္။ တင္လုိက္ရင္လည္း ဆင္ဆာတင္ျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ သီခ်င္း ခိုးကူးေခြေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိ္ုင္တယ္ဆိုရင္ တင္တာေပ့ါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘာမွ မဟုတ္ေတာ့ မတင္ၾကဘူး။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကခ်င္ေခြ ခိုးကူးေခြေတြကို လုိက္ဖမ္းလို႔လဲ မရဘူး။ လိုက္ဖမ္းမယ္ဆိုရင္လည္း ကိုယ္ပဲ ခံရမွာ။ Feedback ျပန္ကန္လာမွာ။

ကိုေဒါင္လြဏ္းတို႔က ေသခ်ာ စည္းစနစ္နဲ႔ လုပ္ထားတယ္။ Professional ေပ့ါ။ ဆင္ဆာရိွတယ္။ ထုတ္လုပ္ေရး လက္မွတ္ အကုန္လံုးရိွတယ္။ သူတို႔က လုပ္လို႔ရတယ္။ သူတို႔လုပ္တာကို အျပစ္ေျပာလို႔ မရဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလည္း လုပ္မွာပဲ။

ဂီတနဲ႔ အနာဂတ္။
အဲ့တာေျပာရင္ ကၽြန္ေတာ္ ငိုခ်င္တယ္။ အိမ္ကလည္း ဒါႀကီးကို ဟိုအရင္ကတည္းက မလုပ္ေစခ်င္တာ။ ကၽြန္ေတာ္က ဒီတစ္ခါ ေနာက္ဆံုးေနာ၊ ေနာက္ဆံုးေနာ ဆိုၿပီး လုပ္ျဖစ္ေနတာ.. ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ဆံုးက အသက္ဆံုုးထိ လုပ္ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားတာ ဒီအႏုပညာကို ဘယ္ေတာ့မွ စြန္႔လြတ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ႏိုင္တဲ့ထိ လုပ္သြားမွာပါ။ အဲ့တာေၾကာင့္ အိမ္က လူေတြကို ေျပာတယ္ ကၽြန္ေတာ့ကိုသာ မလုပ္ခိုင္းရင္ ကၽြန္ေတာ့ကို သတ္တာလား၊ ေသလုိက္လို႔ ေျပာေနတာလား။ အဲ့လိုၾကားက လုပ္ေနရတာ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေလွ်ာ့မယ့္လူေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
…………………..။

 


  • Popular

  • Latest