စစ္ကုုိင္းတုုိင္းက ေပၚတူဂီမ်ိဳးဆက္မ်ား (သိုု႔မဟုုတ္) နဘက္ရြာ
စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသၾကီး ေျမာင္ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းမွာရွိတဲ့ ေျမာင္ ပရိမၼ ကားလမ္းနေဘးရွိ နဘက္ ေက်းရြာအုပ္စုထဲတြင္ ရွိေသာ နဘက္ ဘုရင္ဂ်ီေက်းရြာအတြင္း ၀င္လုုိက္ၿပီး ရြာလယ္လမ္းကိုု ေလွ်ာက္မိၿပီးေနာက္ လမ္းခ်ိဳးေလး တစ္ခုုကိုု ခ်ိဳးလုုိက္စဥ္ ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ ခရစ္ယာန္ ဘုုရားရွိခိုုးေက်ာင္းကိုု ျမင္လုုိက္သည္ႏွင့္ စိတ္ထဲတြင္ ေအးခ်မ္းမႈကိုု ခံစားရရွိသည္။
အဆုုိပါ ဘုုရားေက်ာင္းရဲ႕ ေဘးဘက္ကေန တစ္မိနစ္ခန္႔လမ္းေလွ်ာက္လိုက္ျပီးေနာက္ တစ္လမ္းျခားတြင္ ဗုုဒၶဘာသာ ဘုုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းကို ေတြ႕ျမင္ရမည္ ျဖစ္သည္။
ဤေက်းရြာတြင္ အိမ္ေျခေပါင္း ၁၃၀ ေက်ာ္ ရိွျပီး လူဦးေရ ၅၀၀ ေက်ာ္ေနထိုင္ကာ ခရစ္ယာန္ ရိုမန္ကက္သလစ္ ကိုးကိုယ္သူမ်ား ျဖစ္သည္ဟုု အဆိုုပါ နဘက္ (ဘုုရင္ဂ်ီ) ရြာ ေက်းရြာ ရာအိမ္မႈး ဦးမင္းသိန္းေက်ာ္ က ေျပာသည္။
နဘက္ေက်းရြာမ်ားတြင္ ရြာသံုုးရြာ ရွိၿပီး နဘက္ ရြာသစ္၊ နဘက္ ရြာမ ၊ နဘက္ ဘုုရင္ဂ်ီ ရြာတိုု႔ျဖစ္ၿပီး ထိုုသံုုးရြာလံုုးကိုု နဘက္ရြာဟုုပင္ ေဒသခံမ်ားက ဆိုုၾကသည္။
အျမင့္ေပ ၁၃၇ ေပ ခန္႔ရိွေသာ ခရစ္ယာန္ ဘုရားေက်ာင္းဝင္းထဲကိုု ၀င္ေရာက္ခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္မူ ဘုုန္းေတာ္ႀကီး၏ ေနအိမ္တြင္ ရြာ၏ သမုုိင္းေၾကာင္းကိုု ရွင္းျပရာ နဘက္ သံုုးရြာထဲရွိ နဘက္ ဘုုရင္ဂ်ီရြာတြင္ ေပၚတူဂီမ်ိဳးႏြယ္မ်ားက ဆင္းသက္လာသူမ်ားျဖစ္ၿပီး ခရစ္ယာန္ဘာသာ ကိုုးကြယ္သူ အမ်ားစုု ေနထုုိင္ၾကသည္။ အဆုုိပါ “ သံေယာဟန္ ဗတၱစၥတား ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္း” သည္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္က ရာျပည့္ပြဲ က်င္းပခဲ့သည္။
နဘက္(ဘုရင္ဂ်ီ) ရြာ အပါအ၀င္ ေဒသတစ္၀ုုိက္တြင္ ဘုုရင္ဂ်ီရြာ ၁၃ ရြာခန္႕ ရွိၿပီး ဒီဘရစ္တိုု (ေခၚ) ငဇင္ကာ တုုိက္ပြဲတြင္ ရံႈးနိမ့္ခဲ့ၿပီး ေပၚတူဂီ အႏြယ္မ်ားကိုု ျမန္မာႏိုုင္္ငံ အလယ္ပိုုင္း တ၀ုုိက္ကိုု ပိုု႔ေဆာင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေနထုုိင္ခဲ့ၾကသည့္ ေပၚတူဂီ အႏြယ္မ်ားမွ ဆင္းသက္လာသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အဆုုိပါ ဘုုရင္ဂ်ီတိုု႔သည္ ထိုုေဒသတြင္ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္း၊ ေမြးျမဴေရး ၊ ကုန္သည္ႏွင့္ သားသတ္လုုိင္စင္ရၿပီး သားသတ္လုုပ္ငန္းမ်ားလုုပ္ကိုုင္ၾကသည္။
ဘုရင္ဂ်ီဆိုသည္မွာ ဖာရင္ဂီဆိုသည့္ ပါရွန္းဘာသာစကားက ဆင္းသက္လာတာျဖစ္ျပီး လူမ်ဳိးျခားဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဆုုိပါ ေဒသမွ သူမ်ားသည္ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းလက္ထက္ သံလ်င္တြင္ နတ္သွ်င္ေနာင္ႏွင့္ ေပၚတူဂီသား တပ္မွဴးတို႔ ပူးေပါင္းျပီး ပုန္ကန္မႈျပဳတာကို ႏွိမ္နင္းခဲ့အျပီးတြင္ ေပၚတူဂီ အႏြယ္မ်ားကိုု ဖမ္းဆီး ေခၚေဆာင္ေနထိုင္ေစခဲ့ရာက ဆင္းသက္လာသည့္ မ်ိဳးႏြယ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
ေအးခ်မ္္းတိတ္ဆိတ္လွသည့္ နဘက္ရြာမ်ားသည္ ေရွးယခင္ ျမန္မာဘုုရင္မ်ား လက္ထက္ကပင္ စုုစုုစည္းစည္း ေနထုုိင္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး မည္သည့္ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈမွ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တြင္မွ မရွိေၾကာင္း အဆိုုပါ ေက်းရြာတြင္ ေနထုုိင္သူ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၀င္ ဦးသိန္းေရႊက ဆိုုသည္။
“ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀ အတြင္းဘာပဋိပကၡမွ မရိွခ့ဲခုဖူးပါဘူး။မျဖစ္ခ့ဲတ့ဲအေၾကာင္းကဘာလဲဆိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဘုန္ၾကီးေတြနဲ႕လည္း အျမဲအဆက္အသြယ္ရိွတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလက်ရင္ ကၽႊန္ေတာ္တို႔ ဘုရားေက်ာင္းပြဲေတြ ပြဲၾကီးေတြရိွလို႔ရွင္ရင္ သူတို႔ကိုပင့္ျပီးမွ ဆြမ္းလည္းေကၽႊးတယ္။ ေနာက္ကၽႊန္ေတာ္တို႔လည္း နဘက္ရြာမွာ သမိုင္းဝင္ (ဘုုရား) ရိွတယ္၊ ထီးတင္တုုန္းက ဘုရားပြဲမွာ နာယက အျဖစ္ပါဝင္ခ့ဲ ပါေသးတယ္။ ကၽႊန္ေတာ္တို႔က ဘာသာေရးမခြဲဘူး၊ လူလည္းမခြဲဘူး။”ဟုု ဦးသိန္းေရႊက ဆိုုသည္။
နဘက္ရြာတြင္ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး မခြဲျခားဘဲ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေနထုုိင္ေနၾကေၾကာင္းကိုု စစ္ကိုုင္းတုုိင္း အတြင္းရွိ ေခ်ာင္းရိုုးရြာဇာတိျဖစ္ၿပီး နဘက္ ဘုုရင္ဂ်ီရြာသိုု႔ လာေရာက္ၿပီး ခရစ္ယာန္ ဘုုန္းေတာ္ႀကီး၏ ေ၀ယာ၀စၥ်မ်ား လုုပ္ကိုုင္ေပးသူ မေထေရာဇာက “ဒီရြာကိုု သေဘာက်တယ္။ တစ္ဖက္ကျမစ္ၾကီးလည္းရိွတယ္၊ ရြာသူရြာသားေတြလည္းအားလံုးသေဘာ ေကာင္းတယ္၊ ကေလးလူၾကီးမခြဲျခား အားလံုးအဆင္ေျပပါတယ္။ ဘာသာခြဲျခားမႈေတြမရိွဘူး၊ မရိွတ့ဲအျပင္ ဗမာေတြေတာင္ ဒီေက်ာင္းရဲ့မယ္ေတာ္ဂူစီမွာ ကိုးစားတာကၽႊန္မေတြ႔ပါတယ္ရွင့္” ဟုု သူမ၏ အျမင္ကိုု ေျပာသည္။
အဆုုိပါ ေက်းရြာတြင္ ဘာသာ မတူသူ အခ်င္းခ်င္း လက္ထပ္ထားသူမ်ားလည္း ရွိၿပီး ထိုု႔အတြက္လည္း ျပႆနာ တစ္စံုုတစ္ရာ မရွိဟုု အမ်ားစုုက ဆိုုၾကသည္။ ဗုုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦးႏွင့္ လက္ထပ္ထားသူ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၀င္ အသက္ ၅၆ႏွစ္ အရြယ္ ေဒၚၾကည္ဝင္း “သူ႔ဘာသာကိုယ္ ကိုယ့္ဘာသာကို ကိုးကြယ္ၾကတယ္။ ကေလးေတြက်ေတာ့ ခရစ္ယာန္ဘာသာ ကိုးကြယ္တယ္။ အၾကီးဆံုးသားလည္း ဗုဒၶဘာသာမိန္းမယူထားတယ္၊ သူ႔ဘာသာသူ အဆင္ေျပပါတယ္။” ဟု ရွင္းျပခ့ဲသည္။
ခရစ္ယာန္ ဘုုရားရွိခိုုးေက်ာင္းႏွင့္ သိပ္မကြာေသာ ေနရာတြင္ ဗုုဒၶဘာသာ ဘုုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းရွိၿပီး အဆုုိပါ ေက်ာင္းသည္လည္း ႏွစ္ေပါင္း သက္တမ္း ၃၀၀ ေက်ာ္ ရွိၿပီ ျဖစ္ကာ ေအာင္ေျမဘံုသာတိုက္ေက်ာင္းဟုု အမည္တြင္သည္။
အဆုုိပါ ေက်ာင္း၏ ေက်ာင္းထုုိင္ ဆရာေတာ္မွာ သက္ေတာ္ ၈၃ ႏွစ္ ရိွၿပီျဖစ္ေသာ ဆရာေတာ္ ေခမာဝုဓ ျဖစ္ၿပီး နဘက္ရြာတြင္ အတူယွဥ္တြဲေနထုုိင္ၾကျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး
“ခရစ္ယာန္ေတြက ဆြမ္းေကၽႊးလို႔ဆြမ္းကပ္လွဴဒါေတြလိုက္ဖူးတယ္။ အလွဴေတြလုပ္ရင္လည္း သူတို႔ေတြလာပါ တယ္၊လွဴၾကပါတယ္။ ဒီဘက္ကလဲ ဟိုဘက္ကို လွဴၾက၊ကူညီၾကပါတယ္။ ခုလိုတစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ျငမ္းခ်မ္းစြာ အတူေနထိုင္ႏိုင္ျခင္းအဓိကေတာ့ ေမတၱာတရား ငါးပါးသီလ ပါပဲ၊ သူတို႔ဘက္ကဆို ပညတ္ေတာ္ ၁၀ ေပါ့။” ဟုု ဆိုုသည္။
အဆိုပါ ရြာသည္ အတူတကြယွဥ္တြဲေနထိုင္ၾကသည့္အျပင္ ဘုရားပြဲေတာ္မ်ား၊ အလွဴပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ပစၥည္းမ်ား ငွားရမ္းအသံုးျပဳမႈမ်ားရိွၾကျပီး အတူခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ၾကသည္ဟုုလည္း ေဒသခံမ်ားက ဆိုုသည္။
ကိုုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားမ်ား မတူေသာ္လည္း အတူေပ်ာ္ရႊင္စြာေနထုိင္မႈအေၾကာင္းကိုလည္း ဦးမင္းသိန္းေက်ာ္က
“တကယ္တမ္းအေရးၾကီးတာက လူလူျခင္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာသာတရားျခင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ နာလည္မႈပါပဲ။ တစ္ေယာက္ရ့ဲ မၾကိဳက္တာကို ကိုယ္မလုပ္မိေစဖို႔ ကိုယ္မၾကိဳက္တာကိုသူမလုပ္မိေစဖို႔ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္နားလည္ မႈရိွရိွႏွင့္ ေနရင္ဘာျပသာာနာမွ ရိွစရာအေၾကာင္းမရိွဘူး။ လူကိုလူလိုျမင္တတ္ဖို႔ ဘာသာတရားဆိုဒါ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကိုးကိုယ္တယ္။ အားလံုးကလူဆိုတ့ဲအသိ၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ခ်စ္သလို သူမ်ားကိုခ်စ္ဖို႔ အေရးၾကီးဆံုး ဒါဆိုဘာျပသာာနာရိွစရာအေၾကာင္းမရိွဘူး။” ဟုု ဆုုိသည္။
ေအးခ်မ္းတိတ္ဆိတ္ေသာ ေက်းရြာ၊ သက္တမ္းရင့္ မက်ည္းပင္မ်ားႏွင့္ ပနာရေနေသာ ခရစ္ယာန္ ဘုုရားရွိခိုုးေက်ာင္း၀င္း၊ ကပ္လ်က္က ဗုုဒၶဘာသာ ဘုုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၀င္း ၊ အေရွ႕ေျမာက္ဘက္တြင္ ဧရာ၀တီ ျမစ္လက္တက္ႏွင့္ ရြာပတ္၀န္းက်င္ရွိ ေျမပဲ စိုုက္ခင္းမ်ား ၊ ဘုုရားေက်ာင္း ၊ ဘုုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ကူးလူးဆက္သြယ္သြားလာေနၾကေသာ နဘက္ရြာခံမ်ားက နဘက္ရြာမ်ား၏ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ သရုုပ္ျဖစ္သည္။
နဘက္ရြာခံ ကိုုမင္းမင္းကိုုက “ခြဲျခားတာ မရွိပါဘူးဗ်ာ၊ သူ႔အလႈ ကိုုယ္သြား ၊ကိုုယ့္အလႈ သူသြားပဲ” ဟုု ဆုုိသည္။ ဒါသည္ပင္ နဘက္၏ သရုုပ္မွန္ ျဖစ္သည္။